یزدفردا: دایهاتسو تویوتا قصد دارد توسعه خودروهای خود را در سال جاری از سر گیرد.

به گزارش یزدفردا: رئیس این خودروساز ژاپنی به خبرنگاران گفت دایهاتسو، شرکت تابعه تویوتا قصد دارد بعد از رسوایی در تخلف در بررسی‌های ایمنی خودروها توسعه خودروها را از سر بگیرد و افزود که فرصت‌هایی را در آمریکای جنوبی و آفریقا دید.

دایهاتسو سال گذشته اعلام کرد که آزمایش‌های ایمنی را برای حدود ۸۸ هزار خودروی کوچک تقلب کرده است که اکثر آنها با نام تجاری تویوتا فروخته می‌شوند و این رسوایی برای بزرگترین خودروساز ژاپن خطری برای شهرت ایجاد کرده است.

رئیس جدید این شرکت، ماساهیرو اینوئه از تویوتا اعزام شد تا دایهاتسو را تغییر دهد و آن را در مسیر رشد قرار دهد. از سرگیری توسعه خودروهای جدید یک نقطه عطف مهم خواهد بود و اقداماتی را برای جلوگیری از تکرار انجام دادیم و قصد داریم تا پایان سال به جلو حرکت کنیم.

او در یک میزگرد به خبرنگاران گفت که بازارهای نوظهور برای ما مناسب هستند و مانند پرتاب یک توپ سریع و مستقیم در وسط منطقه حمله است. وی گفت که آمریکای جنوبی و آفریقا، بازارهایی هستند که باید در ۱۰سال آینده کانون توسعه باشند.

بر اساس گزارش رویترز، همه مدل‌های دایهاتسو به جز یک مورد، مطابق با استانداردهای داخلی تایید شده‌اند و محموله‌ها از سر گرفته شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا